ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΑΠΟΜΠΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ /ΤΡΙΩΝ ΣΤΟ ΚΕΔΑΣΥ ΓΙΑ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Α) Όλες οι περιπτώσεις μαθητών που φοιτούν σε σχολικές μονάδες που έχουν ενταχθεί σε Σ.Δ.Ε.Υ. και στις οποίες λειτουργεί Ε.Δ.Υ., καθώς και τα συναφή αιτήματα των γονέων, εξετάζονται από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον έχει υλοποιήσει ενέργειες η Ε.Δ.Υ. κατά τον λόγο των αρμοδιοτήτων της. Οι γονείς ή κηδεμόνες δύνανται να απευθύνονται απευθείας στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Πριν από την έκδοση αξιολογικής έκθεσης, απαιτείται να έχουν προηγηθεί οι προβλεπόμενες ενέργειες της Ε.Δ.Υ. κατά τον λόγο των αρμοδιοτήτων της.

Για την παραπομπή του μαθητή – τριας απαιτείται η αποστολή από τη σχολική μονάδα προς το ΚΕΔΑΣΥ:

  • Αίτημα / δήλωση συναίνεσης των γονέων ή κηδεμόνων προς το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για αξιολόγηση και έκδοση σχετικής αξιολογικής έκθεσης (δια μέσω της σχολικής μονάδας):  ΑΙΤΗΣΗ-ΓΟΝΕΑ
  • Πράξη με την τεκμηριωμένη εισήγηση του συλλόγου των διδασκόντων και στην οποία βεβαιώνεται ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα του μαθητή και την Ε.Δ.Υ. σε συνεργασία με τους γονείς ή κηδεμόνες:  ΠΡΑΞΗ-ΠΑΡΑΠΟΜΠΗΣ-ΜΑΘΗΤΩΝ-ΣΤΟ-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ
  • Εξατομικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης και διεπιστημονικής υποστήριξης του/της μαθητή-τριας : ΕΝΤΥΠΟ-ΕΠΕ-ΔΙΕΠ-ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΔΥ
  • Εκθέσεις των μελών των σχετικών ειδικοτήτων της Ε.Δ.Υ. ως προς το κοινωνικό και ψυχολογικό προφίλ του μαθητή και τους τομείς περαιτέρω διερεύνησης και αξιολόγησης (ψυχολόγο και κοινωνικού λειτουργού)

Β) όταν στο σχολείο δεν λειτουργεί Ε.Δ.Υ. : 

1) αρχικά πραγματοποιείται συστηματική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη μέσα στη γενική τάξη του μαθητή, για τον οποίο υπάρχουν ενδείξεις ότι αντιμετωπίζει δυσκολίες μάθησης ή άλλου ψυχοκοινωνικού τύπου δυσκολίες. Στο πλαίσιο αυτό, ο σύλλογος διδασκόντων συνεργάζεται με το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης, κατά τον λόγο των αρμοδιοτήτων τους, για την ενδυνάμωση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού της τάξης, για διαφοροποιημένη διδασκαλία, εναλλακτικούς τρόπους εξέτασης και ψυχοκοινωνική υποστήριξη του μαθητή ή και των γονέων ή κηδεμόνων του.

2) οι μαθητές που τεκμηριωμένα συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν εμπόδια συμμετοχής στη μαθησιακή διαδικασία  ή και στον ψυχοκινητικό τομέα, παραπέμπονται στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. κατόπιν:

Γ) Ύστερα από αίτημα των γονέων ή κηδεμόνων προς το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.. Στην περίπτωση αυτή το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. συνεργάζεται με τη σχολική μονάδα ώστε να ακολουθηθεί η προηγούμενη διαδικασία κατά περίπτωση.

Σύμφωνα με το ν.4823/03-08-2021, άρ.11, παρ. 7α , οι γονείς δύνανται να αιτηθούν ατομικής αξιολόγησης του παιδιού τους με δική τους πρωτοβουλία χωρίς να έχουν κατευθυνθεί από τη σχολική μονάδα προς το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. για αυτό το λόγο (δεν έχουν εντοπιστεί, κατά την εκτίμησή τους δυσκολίες στο μαθησιακό ή συμπεριφορικό – συναισθηματικό τομέα από τη σχολ. μονάδα). Σε αυτή την περίπτωση το σχολείο ακολουθεί την προβλεπόμενη διαδικασία περίπτωση β, συμπληρώνοντας και αποστέλλοντας στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. τα παρακάτω έγγραφα:

Δ) Επισημαίνεται επίσης, ότι όταν πρόκειται για περιπτώσεις μαθητών – μαθητριών που χρήζουν επαναξιολόγησης βάσει της προηγούμενης γνωμάτευσης που έχει το σχολείο στη διάθεσή του, ακολουθείται η ίδια διαδικασία αποστολής εγγράφων  στο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. είτε πρόκειται για σχολείο στο οποίο λειτουργεί Ε.Δ.Υ. είτε πρόκειται για σχολείο στο οποίο δε λειτουργεί Ε.Δ.Υ.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ:

όταν υφίσταται διαζύγιο γονέων, το ΚΕΔΑΣΥ δεν μπορεί να προχωρήσει σε αξιολόγηση και έκδοση σχετικής αξιολογικής έκθεσης σε περιπτώσεις διαφωνίας των γονέων που ασκούν τη γονική μέριμνα.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ απαραίτητα έγγραφα κατά την κατάθεση της αίτησης είναι:

  • Βαθμοί προηγούμενης τάξης ή τετραμήνου
  • Αντιπροσωπευτικά δείγματα εργασιών (αντίστοιχων της βαθμίδας φοίτησης)